Producent Pupkin lanceert nieuw label Juliet

Filmproducent Pupkin, bekend van hits als Jongens en Van God los, richt een nieuw filmlabel op. Met Juliet richt de producent zich op “bemoedigende en spitsvondige verhalen”, waarbij het accent ligt op toegankelijke, artistieke films en familieproducties.

Pupkin lanceert het tweede profiel om een beter onderscheid te maken tussen de verschillende film- en seriegenres die het produceert. Pupkin profileerde zich de afgelopen jaren vooral met waargebeurde (misdaad)verhalen en blijft dat ook doen. Bekende titels zijn Van God los, Smeris en binnenkort The Spectacular, over een reeks IRA-aanslagen in Limburg. Onder leiding van Iris Otten en Nathalie van der Burg wil Juliet een andere doelgroep aanspreken: “Met Juliet richten we ons in eerste instantie op vrouwen tussen de dertig en vijftig jaar, die hun geliefde of vrienden meenemen naar onze bioscoopfilms en met kinderen naar onze familieproducties kijken”, zegt Otten in een verklaring. De zakelijke leiding blijft in handen van Sander van Meurs.

Otten en Van der Burg werken sinds 2009 samen bij Pupkin als producent en gedelegeerd producent. De afgelopen jaren produceerden zij de films Quality Time, Take Me Somewhere Nice en Paradise Drifters. De eerste serie die Juliet ontwikkelt is Lampje, gebaseerd op het succesvolle jeugdboek van Annet Schaap.

Pupkin is via Tuvalu Media Group onderdeel van het Franse Newen, een netwerk van productiehuizen waaronder De Mensen in België (Undercover), CAPA in Frankrijk (Versailles), Nimbus in Denemarken (The Bridge) en recent iZen in Spanje (El Cid).

Bron: ANP & Pupkin