Bioscoopsector werkt samen aan campagne Ga naar de film

Een breed gedragen campagne moet Nederlanders weer enthousiast maken voor de bioscoop. Ganaardefilm.nl zal vanaf 3 augustus door middel van commercials, online content en een website één boodschap communiceren: de bioscoop is toch echt de beste plek om ongestoord een film te zien. 

Het waren medewerkers van distributeur Dutch FilmWorks die zich intern afvroegen of de branche niet iets van zich moest laten horen wanneer de bioscopen heropenden. Manager marketing & communicatie Sanne Veldhoven: ’Door de sluiting van de bioscopen vanwege corona zat het niet meer in je systeem om naar de bioscoop te gaan. Er was lang geen marketing voor films meer te zien en het publiek las veelal over producties die verschoven naar het najaar. Dus kregen we het idee dat we behalve het promoten van onze eigen films ook ervoor moesten zorgen dat mensen weer zin krijgen in de bioscoop. We spraken erover met Pathé en toen is ook het balletje gaan rollen bij de NVBF en FDN om het branchebreed aan te pakken.’

Bron: Holland Film Nieuws