Hoe Chain omgaat met de Coronacrisis

Spreekbuis.nl publiceert een reactie van Paul Chamalaun, commercieel manager van Chain. Geen sportprogramma’s, Eurovisie Songfestival of grote shows met publiek meer. Chain, dat licht, geluid en rigging levert voor onder meer tv-producties, heeft het door de coronacrisis zwaar.

“Onze flexibele schil wordt het hardst geraakt, we proberen nu zoveel mogelijk onze vaste werknemers aan het werk te houden. Maar er zo’n 60 tot 70 procent minder werk, dus is ook bij Chain sprake van werktijdverkorting. Deze crisis heeft niemand zien aankomen. Na de vorige economische crisis waren juist weer uit het dal geklommen: de facilitaire bedrijven konden weer ademhalen, iedereen was druk, investeerde weer. Wij dachten dat dit het beste jaar in tijden zou worden! Maar hoewel er nu meer mensen naar de tv kijken dan anders, zitten wij in problemen.”

Lees verder bij Spreekbuis.nl: Hoe facilitair bedrijf Chain de coronacrisis probeert te overleven