IFFR 2020 komt eraan!

De festivalcampagne voor de 49ste editie van International Film Festival Rotterdam speelt met de basiselementen van film. De primaire kleuren, de combinatie van licht en donker, een chemisch goedje op een strookje film – ingrediënten die, met toevoeging van talent en doorzettingsvermogen, oneindig verschillende filmervaringen kunnen creëren.

Festivaldirecteur Bero Beyer: “De campagne van IFFR 2020 vormt het laatste hoofdstuk in een verhaal van vier jaar. Eerst introduceerden we Planet IFFR als plek van verbinding. Toen ontmoetten we de inwoners: menselijke wezens met de gave om abstract te denken. En vorig jaar verkenden we hun uiteenlopende emoties (‘feel IFFR’). Dit jaar vieren we de artistieke filmische expressie: het vangen van licht en donker, het balanceren van stilstand en beweging, het gebruiken van pixels en kleuren om vorm, verhaal en betekenis te creëren. We verwonderen ons over hoe deze basiselementen uiteindelijk veranderen in een schijnbaar eindeloze verscheidenheid aan artistieke expressie.”

De campagne is vormgegeven door het Rotterdamse ontwerpbureau 75B, dat ook het iconische IFFR-logo ontwierp in 2009.

Eerste tickets te koop

Luid het festival op woensdag 22 januari groots in met de openingsfilm. Bestel alvast je Tickets

Bron: IFFR