Highlights Dutch Media Week

Van 4 t/m 13 oktober kan heel Nederland – van jong tot oud, van gebruiker tot professionele mediamaker – zich onderdompelen in, laten verrassen en inspireren door en leren met media. Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.

Kijk op www.dutchmediaweek.nl voor het complete programma.

IMMERSIVE ZONE        
Immersive media, zoals Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) zie je op steeds meer plekken terug. Van games, documentaires tot cinematic en AR studio’s. Van maandag 7 tot vrijdag 11 oktober is de SWITCH volledig omgeturnd tot een Immersive Zone en hebben XR Lab en Media Perspectives een divers aantal demo’s geselecteerd die goed laten zien wat er inmiddels allemaal mogelijk is in VR & AR. Elke dag heeft een ander thema dat wordt ingeluid door een inspiratiespreker. Zo staat dinsdag 8 oktober in het teken van Interactive storytelling en woensdag 9 oktober is er een interessante talk over Immersive Cinema en Virtual Acting. Vrijdag 11 oktober komt The Future Group uit Noorwegen, Halvor Vislie en Oystein Larsen praten je bij over de rol van immersive in toekomstinge programma’s en formats.
Kijk hier voor het volledige programma

CROSS MEDIA CAFÉ: VIDEO ON DEMAND
Nederlanders kijken inmiddels meer video on demand (27% van de kijkminuten) dan lineaire televisie (24%), blijkt uit recent onderzoek van Multiscope. Een ontwikkeling die consequenties heeft voor alle spelers in het medialandschap. Deze editie van het Cross Media Café laat aan de hand van korte cases zien welke interessante nieuwe mogelijkheden dit biedt voor video-aanbieders en videomakers.
Met presentaties van Niels Baas (NLZiet), Sjef Pijnenburg, (ODMedia), Jeroen Koopman (NewBe), Hanna Verboom (Cinetree), Niels Buningh (VIXY), Lucien Brouwer (RTL XL, Videoland en NLZiet).
Wie inhoudelijk nog meer bijgepraat wil worden over ontwikkelingen op het gebied van Video on Demand kan deelnemen aan de expertsessie die vooraf gaat aan het Cross Media Café.
Lees meer

MOJO CONFERENCE
Het maken en wereldwijd verspreiden van nieuws via smartphones en andere mobiele devices is een snel groeiend fenomeen. Spraakmakende nieuwsitems van Mobile Journalists (MOJO) winnen dan ook steeds meer terrein. Wil jij meer weten over deze nieuwe manier van werken en ben je benieuwd hoe je zelf aan de slag kunt als MOJO? Kom dan op dinsdag 8 oktober (10.00 – 17.00 uur) naar Beeld en Geluid!
Lees meer

MEDIA NIGHT  
Kom op donderdag 10 oktober (17.00 – 23.00 uur) naar Beeld en Geluid voor een flinke dosis inspiratie tijdens de Media Night! Met cocktails, een DJ en vooral veel nieuw werk van jonge mediamakers. Ontmoet andere makers en laat je vooral verrassen.. de toegang is gratis!
Kijk hier voor het uitgebreide programma

BEHIND THE SCENES IN THE 80s AND 90s
Reis jij mee op een trip down memory lane? Op zaterdag 12 oktober (19.30 – 23.00 uur in Beeld en Geluid) blikken de makers van toen terug op televisie van de jaren 80 en 90. Tijd om herinneringen op te halen aan een medialandschap vóór social media, bloggers en vloggers. Prominente programmamakers delen hun verhalen, beelden en anekdotes uit die tijd. Na afloop verzorgt Chiel van Praag een drive-in discotheek met muziek uit de jaren 80 en 90.
Scoor hier je gratis ticket(s)!

OPEN STUDIO DAGEN    
Dutch Media Week sluit dit jaar af met de 12de editie van de Open Studio Dagen in het weekend van 12 en 13 oktober.
Kijk hier voor het complete programma van de Open Studio Dagen