Meer nieuws over Disney+

In november lanceert Disney zijn nieuwe streamingdienst. Naast het grote aanbod, bestaande uit ruim 500 films en 7.500 afleveringen, zullen abonnees voor dezelfde prijs ook toegang krijgen tot 4K-content en allerlei extra’s. Daarmee probeert Disney duidelijk concurrent Netflix af te troeven.

Disney heeft op D23 een voorproefje gegeven van Disney+. Daar werd duidelijk dat de interface erg lijkt op die van Netflix. Zo krijgen gebruikers een rij met aanbevolen content te zien en een overzicht van video’s die zij nog af moeten kijken. Een deel van de content zal tevens beschikbaar zijn in 4K Dolby Vision of HDR10 met Dolby Atmos. Ook is voor sommige films bonuscontent beschikbaar, zoals verwijderde scènes en kijkjes achter de schermen.

Bij concurrent Netflix is de 4K-afspeelfunctie alleen in het duurste abonnement inbegrepen. Ook biedt Netflix geen extra’s aan. Abonnees kunnen maximaal vier apparaten registreren en ook onbeperkt content downloaden, zodat zij deze ook offline kunnen bekijken. Een abonnee kan maximaal zeven profielen aanmaken, waaronder een speciaal kinderaccount. Gebruikers kunnen kiezen uit ruim 200 profielfoto’s van hun favoriete Disney-figuren. Bingewatchers treffen het minder met Disney+. De streamingdienst hanteert namelijk een ander releasemodel waarbij afleveringen wekelijks online zullen komen.

Disney+ is vanaf 12 november verkrijgbaar in Nederland. De maandprijs bedraagt €6,99 per maand.

Bron: Filmtotaal.nl


Aanbod ABC, Fox en FX naar Hulu in plaats van Disney+
Disney heeft bekend gemaakt dat alleen het aanbod van huismerken Disney, Pixar, Marvel, Star Wars en National Geographic op hun nieuwe streamingdienst te zien zal zijn.

Content van haar zenders Fox, ABC en FX komt op het Hulu-platform van Disney. Hulu is nog niet beschikbaar in Nederland, maar Disney heeft wel plannen om de videodienst internationaal uit te rollen. In de Verenigde Staten gaat Disney haar diensten Hulu, Disney+ en sportkanaal ESPN bundelen. Hiermee wordt de dienst de grootste concurrent van Amazon, Netflix en Amerikaanse kabelaars.

Met de komst van Disney+ en Apple+ krijgen Netflix, Amazon Prime, Videoland, NPO Start maar ook voor bijvoorbeeld Ziggo Movies & Series er twee concurrenten bij. Het wordt vechten om content.

Lees verder: