NPO organiseert ‘tech pitch’ rond Eurovisie Songfestival

De NPO doet een oproep aan techbedrijven om met innovatieve oplossingen te komen die kunnen worden gebruikt tijdens het Eurovisie Songfestival in 2020.

De NPO zoekt onder meer naar oplossingen die de online-beleving van kijkers kunnen versterken. Bedrijven hebben tot 19 augustus om hun ideeën in te dienen, maakte de NPO vrijdag bekend.

Voor 1 september zal een shortlist van tien bedrijven worden opgesteld die hun voorstel mogen uitwerken voor een pitch-bijeenkomst in september. Daar zullen uiteindelijk drie bedrijven worden geselecteerd die hun oplossing mogen uitvoeren. Hiervoor is per bedrijf een bedrag van € 35.000 beschikbaar.

De scouting en eerste selectie voor deze challenge is in handen van MediaMatters, een project van Media Perspectives. De challenge wordt wereldwijd uitgezet. Daarvoor gebruikt MediaMatters z’n bestaande database van startups, scale-ups en andere techbedrijven. Maar ook zal het internationale netwerk van MediaMatters worden ingezet.

Denk je dat jouw bedrijf het Eurovisie Songfestival naar het volgende level kan brengen? Die dan je oplossing hier in. Een unieke mogelijkheid om jouw bedrijf in de internationale spotlights te zetten!

De challenge in het kort:
– De challenge wordt wereldwijd uitgezet
– Gezocht: oplossingen voor online fan engagement en online productie 
– 10 bedrijven krijgen uitnodiging voor event in september
– max. 3 bedrijven worden geselecteerd en gaan hun oplossing implementeren 
– 35.000 euro beschikbaar per bedrijf
Deadline: 19 augustus