NFF lanceert campagne ‘Ontdek de Nederlandse film’

Het Nederlands Film Festival presenteert met Hong Kong Amsterdam vol trots de campagne voor de 38e editie van het festival (27 september t/m 5 oktober) in Utrecht. Met het thema ‘Ontdek de Nederlandse film’ als leidraad, is een campagne ontwikkeld die een ode brengt aan de diversiteit van de Nederlandse film. Het resultaat is een compilatie van uiteenlopende (nieuwe) Nederlandse filmproducties: o.a. speelfilms, animaties, games, documentaires, interactieve projecten en korte films. De voice-over van de commercial is ingesproken door Nora El Koussour, winnaar van het Gouden Kalf voor Beste Actrice 2017.

De campagne laat zien hoe rijk de Nederlandse film is en blikt vooruit op wat de klassiekers van de toekomst zouden kunnen zijn, zoals o.a. NIEMAND IN DE STAD, DE LUIZENMOEDER en BANKIER VAN HET VERZET. In de campagne zijn ook de Blikverruimers van NFF 2018 actrice Olga Zuiderhoek en gameontwikkelaar Adriaan de Jongh te zien, evenals actrices Hanna van Vliet, Joy Wielkens en acteur Yannick Jozefzoon.

De campagne van het NFF werd ontwikkeld door creatief bureau Hong Kong Amsterdam in samenwerking met audiovisueel collectief Circus Family en fotograaf Maeve Stam van Halal Film & Photography. De commercial draait vanaf 23 augustus in bioscopen en filmtheaters door het hele land. Vanaf vandaag gaat de online en postercampagne van start.

De 38e editie van het Nederlands Film Festival vindt plaats van 27 september tot en met 5 oktober in Utrecht. Kaarten voor geselecteerde programmaonderdelen als publiekspremières en masterclasses zijn nu al te koop. Het complete programma wordt op maandag 3 september bekendgemaakt.

Bron: NFF