AVID lanceert innovaties tijdens NAB
Op zaterdag 7 april is in Las Vegas de vakbeurs NAB (van de National Association of Broadcasters) van start gegaan. AVID, leverancier van media- en entertainmenttechnologie, heeft daar diverse nieuwe tools, apps, services en oplossingen voor creatieve professionals, productieteams en mediabedrijven gelanceerd.
Tot de aankondigingen behoort AVID | On Demand, een SaaS-cloudservices platform (Software as a Service), dat is ontworpen om op verzoek mediaproductie-faciliteiten te bieden. Hiermee kunnen mediaorganisaties de benodigde capaciteiten per project inzetten. Daartoe behoort AVID AI, voor het automatiseren van contentindexering, ondertitelingverificatie, taaldetectie, gezichtsherkenning, scènedetectie en conversie van spraak naar tekst.
AVID onthulde ook een uitbreiding van zijn Creative Tools-familie, die toegang biedt tot AVID’s Pro Tools, Media Composer en Sibelius-software. Tevens heeft het bedrijf de AVID Connect-app geïntroduceerd, die in de loop van deze zomer beschikbaar komt voor alle 1,4 miljoen accounthouders van AVID. Het is een gecentraliseerde ‘one-stop’-oplossing voor makers om met elkaar verbinding te maken en samen te werken op elke laptop-, iOS- of Android-apparaat.
Bron: Broadcast Media