BNNVARA gaat zelf rapportages kijkcijfers maken

BNNVARA bereikt veel meer jongeren dan uit officiële kijkcijfers blijkt, en gaat om dat aan te tonen zelf rapportages van kijkcijfers maken.

Dat zegt algemeen directeur Gerard Timmer in een interview met Adformatie (betaalde link).

Volgens Timmer kijken jongeren steeds minder lineair en wordt de fusieomroep – die met ingang van eerder deze week programma’s uitzendt onder zijn nieuwe merknaam BNNVARA – “afgerekend op kijk- en luistercijfers zoals we die nu kennen. Niemand heeft nog serieuze pogingen ondernomen om het toegenomen bereik op social platforms te gaan rapporteren. Er zijn nu zo veel platforms bijgekomen waarop we het publiek kunnen bereiken, maar dat komt niet terug in de cijfers.”

De rapportage wordt in de tweede helft van september voor het eerst gepresenteerd. Daarin worden ook volgers op Twitter en verkeer op Facebook, YouTube en Instagram meegenomen. “Zo krijg je veel reëlere bereiks- en impactcijfers”, aldus Timmer tegenover Adformatie. “We hopen dat anderen ons zullen volgen.”

Bron: Villamedia