Filmtrailerbedrijf SPARK wordt Intermission Amsterdam

Spark, het toonaangevende Nederlandse filmtrailerbedrijf, gaat vanaf vandaag verder onder de naam Intermission Amsterdam. Samen met het Britse trailerbedrijf Intermission London gaan Léon Noordzij, Maurits Malschaert en hun team zich richten op Nederlandse en Europese filmcampagnes. Naast trailers, verzorgen zij nu nu ook poster- en titeldesign. Intermission Amsterdam blijft een Nederlands bedrijf, maar heeft vanaf nu een team met nog meer internationale ervaring achter zich.

Intermission Londen werkte aan trailers van vele bekroonde films waaronder Amy (waar ze een Golden Trailer Award voor wonnen), Son of Saul, Dheepan en 45 Years. In 2014 en in 2015 wonnen ze de Screen Award voor Creative Agency of the Year. Spark maakte trailers voor vele Nederlandse films zoals Tonio, Strike A Pose, A Family Affair en The Paradise Suite. Als eerste Nederlandse bedrijf wonnen ze een Golden Trailer Award voor de trailer van J. Kessels.

Léon Noordzij, Maurits Malschaert: “Toen we drie jaar geleden met Spark begonnen, hadden we nooit kunnen bedenken deze stap nu al te maken. We zijn de afgelopen jaren enorm gegroeid en zijn blij dat we nu een grote sprong kunnen maken. Met Intermission hebben we een partij gevonden die met evenveel enthousiasme en toewijding werkt aan campagnes. Er staat nu voor onze Nederlandse klanten een internationaal team klaar dat aan trailers, posters en titels kan werken en daar zijn we super trots op!’”

Sam Cryer, managing director Intermission London “Intermission has always been proud to be different, so while the UK appears to drift further from Europe, we’re excited to be forging stronger ties with the continent. By uniting with the talent and passion of Maurits, Leon and their team we will be able to service our European clients even better to create strong, standout entertainment campaigns, as well as expanding Intermission’s creative capacity.”

Bron: Herrie Film & TV