Media Park opent SWITCH en LAB24

De opening van het nieuwe mediaseizoen stond vrijdag in het teken van nieuwe ontwikkelingen op het Media Park. Zo werd paviljoen SWITCH officieel geopend, de nieuwe huisstijl gepresenteerd en ontvingen de winnaars van een start-up competitie uit handen van wethouder Wimar Jaeger een cheque ter waarde van één jaar gratis huisvesting op het park.

De winnaars vestigen zich als eerste bewoners in een gerestylede start-up hub LAB24 op het Joop van den Endeplein. Bovendien krijgen zij begeleiding vanuit het Media Park Accelerator Programma van iMMovator.

SWITCH is een uit containers opgebouwde plek op het Joop van den Endeplein, in het hart van het Media Park. Het in het oog springend paviljoen is een flexibele en open ruimte waar komend jaar een divers programma aan lezingen, workshops, exposities en vrijdagmiddagborrels wordt georganiseerd. Ook externe partijen kunnen gebruik maken van deze nieuwe locatie.

Mark Achterberg (commercieel directeur Media Park): “SWITCH is een belangrijke, nieuwe faciliteit voor al onze bewoners. Zo kunnen creatieve brainstorms, vergaderingen, ontbijtsessies, (product)presentaties, opnames, live uitzendingen en ontvangst van relaties of klanten voor presentaties en demo’s plaatsvinden op een verrassende plek. Het draagt bij aan een prettig verblijf voor een ieder op het Media Park, dat is ons hoogste doel!”

MobySocialTV won met PaasTV begeleiding van iMMovator en een jaar lang gratis huisvesting in de nieuwe netwerkhub LAB24. De gratis ruimte en begeleiding bij Beeld en Geluid werd gewonnen door muziek start-up Prolody met het product DJ plugins. De derde prijs (ruimte in LAB24) werd gewonnen door start-up The Broadcaster.

Wimar Jaeger (wethouder economie&media): “De wedstrijd vormt de opmaat van de ontwikkeling van een accelerator-programma, waarbij start-ups een programma krijgen aangeboden om zich versneld te ontwikkelen met behulp van de aanwezige kennis op het Media Park. Dat maakt het aantrekkelijk voor start-ups om zich op het Media Park te vestigen en voor de gevestigde partijen maakt het toegang tot nieuwe ideeën en talent mogelijk. Dat heeft positieve gevolgen voor de aantrekkelijkheid van Hilversum en het Media Park en draagt bij aan de versterking van het lokale ecosysteem.”

Kijk hier voor meer informatie.

Bron: Broadcast Magazine