Nieuwe Media Standaard Survey

De organisaties voor de Nederlandse mediabereik onderzoeken, NLO, NOM en SKO hebben voor de vierde keer een rapportage over mediagebruik en –gedrag uit de Media Standaard Survey uitgebracht.

In de rapportage komen resultaten van mediumgebruik op diverse locaties en platformen aan de orde. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media-imperatives per mediumtype naar doelgroepen.

De Media Standaard Survey (MSS) wordt sinds 2011 uitgevoerd door TNS NIPO, in opdracht van de Nederlandse JIC’s. Deze gezamenlijke Establishment Survey levert normcijfers op die in de afzonderlijke bereiksonderzoeken worden gebruikt voor weging en werving. Het levert ook de definities van doelgroepen, zodat iedereen dezelfde uitgangspunten hanteert. Verder werpt de MSS een blik op nieuwe trends in mediagebruik.

De uitkomsten zijn representatief voor alle huishoudens in Nederland en alle individuen van 13 jaar en ouder. In 2014 zijn 6.349 huishoudens en 5.331 personen van 13 jaar en ouder ondervraagd.

Download de rapportage hier.

Bron: NLO, SKO, NOM/Broadcast Magazine