Europe Day: How to reach your audience

Op 25 september 2014 organiseert de Creative Europe Desk NL/DutchCulture de jaarlijkse Europa Dag, waar het deze keer draait om publieksbereik, één van de speerpunten van het Creative Europe Programma 2014-2020.

Het event vindt plaats tijdens het Nederlands Film Festival in Utrecht, in samenwerking met de Holland Film Meeting, en is interessant voor iedereen die werkzaam is in zowel de culturele als de audiovisuele sector. De Creative Europe Desk NL wil met deze bijeenkomst een brug slaan tussen beide sectoren door middel van case studies, interessante sprekers, een paneldiscussie en meer. Meld u vóór 20 september aan via Culture@creativeeuropedesk.nl en laat u inspireren in het prachtige nieuwe TivoliVredenburg!

Programma (Voertaal: Engels)

13.30 – 14.00 uur:

Inloop met koffie

14.00 – 15.30 uur:

– Welkom door Marjo van  Schaik, Creative Europe Desk NL
– Introductie Michael Gubbins (UK), moderator
– Keynote van Richard Hadley (UK), Audience Development Network
– Tim Plyming (UK), executive producer bij de BBC
– Case study: ‘Pompeii Live’, een live cinema event gekoppeld aan de groots opgezette tentoonstelling in het British Museum (London) over het leven in Pompeii en Herculaneum.
– Monica Urian de Sousa en Dag Asbjørnsen van de Europese Commissie lichten het speerpunt Audience Development binnen het Creative Europe programma toe.
– Marek Bien (PL), initiatiefnemer Scope50
– Case study: het filmdistributie initiatief ‘Scope50’, voorbeeld van een ondersteund (MEDIA) project.

15.30 – 15.45 uur:

Pauze

15.45 – 17.00 uur

– Annette Mees, regisseur en co-artistiek  directeur van het Coney theater in London dat zich ten doel stelt om het publiek de held te laten zijn.
– Case study: ‘Better than Live’
– Paneldiscussie
– Culturele afsluiting

17.00 – 18.00 uur:

Netwerkborrel