Gratis expertsessie van Getty Images tijdens MPJC2014 op 26 juni 2014

Tijdens het Mediapark Jaarcongres 2014 kun je gratis een expertsessie van Getty Image bezoeken. De sessie, bedoeld voor audiovisuele professionals, is getiteld ‘Challenges in Media: What Visual Language Engages Audiences?’ en duurt 45 minuten.

Challenges in Media: What Visual Language Engages Audiences?
We’re fortunate at Getty Images to have the creative resources, technology and global reach to help our clients connect with their audiences. Our unique Creative Research team gathers a wealth of information to which we have unique access – local insight from our global network of offices, the buying trends from the 80 million images sold on the Getty Images website every year and the research we undertake into the latest social and visual trends. Tom Hind, Senior Director Content Development will present insight into how these trends are influencing the type of commercial imagery that now resonates with consumers and examples of how brands are using these relevant and contemporary aesthetics in impactful content marketing and advertising campaigns.

Challenges in Media: Unique Point of Views (POVs)
Richard Newstead, Senior Editor and newly qualified drone pilot at Getty Images will share firsthand the extraordinary potential of the fast developing Unmanned Aerial Vehicle (UAV) technology. Sharing unique footage he will demonstrate how this is allowing video makers to capture unprecedented and breathtaking first person point of views (POV’s) never before possible. Richard will also give personal insights into the early equipment he created and experimented with through to the rigors involved in attaining the Civil Aviation Authorities license.

Sprekers:
Tom Hind
, Senior Director Content Development
Richard Newstead
, Senior Editor en sinds kort gekwalificeerd drone piloot

Aanmelden – korting voor NBF-leden
Wil je het gehele programma van het Mediapark Jaarcongres bijwonen dan kan dat met korting (145 euro ipv 175 euro). Kaarten kunnen via de website en onderstaande kortingscode besteld worden. Kortingscode: XCAE7 8624 470C 4B0B. Schrijf je hier in voor MPJC

Expertsessies
De expertsessies vinden plaats tussen 11.30-13.00 uur in Villa Heideheuvel op het Media Park (loopafstand van studio 21) en duren ongeveer 1 tot 1,5 uur. Kortere sessies worden gecombineerd tot 1 sessie van 1,5 uur. Toegang tot de expertsessies is gratis, ook als er geen bezoek gebracht wordt aan het dagprogramma van het Mediapark Jaarcongres. Klik hier om je aan te melden voor de Challenges in Media expertsessie.

1. Beeld en Geluid: Labelen van AV content
2. Beeld en Geluid: Zoeken en vinden
3. Microsoft: Changing the game: Data is power, information is cash
4. Microsoft: Mobile on-demand en live TV, making the second screen the first screen
5. Hilversum Media Campus – Lancering Mediapact
6. Dutch Game Garden: Wat kan gaming en gamification voor jouw bedrijf betekenen?
7. Stimuleringsfonds voor de Pers: Expertsessie met Matt Boggie New York Times
8. Akamai: Sochi als warming-up voor het WK
9. Getty Images: Challenges in media
10. Bird & Bird: Live, On Demand en Cloud TV: het auteursrecht als struikelblok?
11. TNO: Media synchronisatie voor optimale TV beleving met 2nd screen applicaties
12. HBBTV Forum: Overleg HBBTV (besloten)
13. iMMovator / ClickNL: CLICK Digital (besloten)

Bron: MPJC2014