NBF-app

FAQ NBF-app

1. Wat kan ik met de NBF-app?
Met de NBF-app ben je nog beter vindbaar voor opdracht- of werkgevers en collega’s en heb je je netwerk altijd bij de hand. Deze handige app bevat naast de gegevens van NBF-leden en bedrijven een actueel overzicht met de belangrijkste nieuwsberichten uit de branche. De NBF-app is voortgekomen uit de NBF-gids die voorheen elk jaar door de NBF werd uitgegeven.

2. Waar kan ik de NBF-app downloaden?
De NBF-app is te downloaden voor iOS in de iTunes store. Voor Android toestellen kun je naar de Android store gaan om de app te downloaden.

3. Waarom ben ik als NBF-lid niet zichtbaar in de app?
In verband met de privacywetgeving worden de gegevens uit het ledenprofiel pas opgenomen in de NBF-app als er uitdrukkelijk toestemming voor gegeven wordt. Om met je gegevens zichtbaar te zijn in de NBF-app moet je op je online ledenprofiel het vinkje ‘In NBF app opnemen’ aanzetten. (Klik hier voor een voorbeeld) Je kunt vervolgens aanvinken met welke gegevens van je profiel je zichtbaar wilt zijn. Je kunt inloggen met je relatienummer op de inlogpagina.
Let op: Bedrijfsprofielen worden automatisch opgenomen in de app. Op de bedrijfsprofielen hoeft dus geen vinkje aangezet te worden, dit telt alleen voor je persoonlijke ledenprofiel.

4. Waarom staat mijn bedrijf als NBF-lid niet in de app?
Heb je je bedrijf met een apart bedrijfsprofiel aangemeld op onze website? Dan zou je bedrijf in de bedrijvenlijst van de app zichtbaar moeten zijn. Heb je je bedrijf niet apart aangemeld? Dan kun je dit doen via dit formulier. Na het invullen kan het even duren voordat je bedrijf zichtbaar is in de NBF-app.

5. Hoe pas ik mijn gegevens aan?
Je kunt zelf je gegevens aanpassen op je online NBF-ledenprofiel op de NBF-website. Dit kun je doen door in te loggen met je relatienummer op de inlogpagina. Heb je een persoonlijk ledenprofiel én een bedrijvenprofiel? Dan moet je met beide relatienummers inloggen en op beide profielpagina’s de gegevens aanpassen. Het duurt even voordat de nieuwe gegevens zichtbaar zijn. Het is helaas nog niet mogelijk om de gegevens binnen de app omgeving aan te passen. Er wordt aan gewerkt om dit mogelijk te maken. Voor nu kunnen wijzigingen enkel worden ingevoerd op de NBF website.

6. Waarom zijn mijn aangepaste gegevens niet zichtbaar in de app?
Heb je het juiste profiel aangepast? Dus zowel je ledenprofiel als je bedrijfsprofiel? In dat geval zouden de nieuwe gegevens binnen een uur zichtbaar moeten zijn. Is dit niet zo, neem dan contact op met het NBF-bureau via nbf@nbf.nl.

7. Hoe kan ik, als NBF-lid, ervoor zorgen dat mijn bedrijf hoger eindigt in de zoekresultaten?
NBF-leden met een bedrijfsprofiel kunnen op hun eigen persoonlijke pagina invullen bij welk bedrijf ze werkzaam zijn. Dit kan helemaal onderaan bij ‘Specialisaties’ – ‘Bedrijf’. Als je hier je bedrijf aanklikt, dan komt je bedrijf bovenaan te staan in de zoekresultaten. (Klik hier voor een voorbeeld)

8. De app heeft nog maar weinig functionaliteiten, komt hier nog verandering in?
De basis van de app is nu vooral nog gericht op het vinden en gevonden worden en op de nieuwsvoorziening. Maar we zijn druk bezig met het uitbouwen van nieuwe functionaliteiten! Heb je hier nog leuke of goede ideeën voor? Laat het ons weten via nbf@nbf.nl.

9. Hulp nodig of andere vragen over de NBF-app?
We helpen je graag verder, neem contact met ons op per e-mail of telefoon.
e: nbf@nbf.nl
t: 020-6646588