Dramaserie Freddy Heineken goed van start
De dramaserie Freddy, leven in de brouwerij over het leven van Freddy Heineken is zaterdagavond met 973.000 kijkers van start gegaan. Daarmee was de Nederland 2-serie de nummer twee in haar tijdslot. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.
Freddy, leven in de brouwerij scoorde flink boven het zendergemiddelde van Nederland 2. Het marktaandeel van de serie lag maar liefst 103 procent boven het laatste weekgemiddelde van het publieke tv-station.
De grote winnaar van de avond was het Achtuurjournaal met 2,4 miljoen kijkers, terwijl Animal Crackers met 1,9 miljoen kijkers de nummer één op prime time was.
De RTL 4-show All You Need Is Love was de nummer drie van de avond en noteerde 1,7 miljoen kijkers. Ook de RTL 4-show De TV Kantine deed met 1,6 miljoen kijkers goede zaken.
SBS 6 stelde teleur met 672.000 kijkers voor de finale van Sterren Dansen op het IJs.
Bron: Mediacourant