Cross Media Café op locatie – Eurosonic Noorderslag

Van 10 t/m 12 januari vindt in Groningen het Eurosonic Noorderslag Festival plaats. IMMovator zal, in samenwerking met Hilversum Mediastad, tijdens het congresprogramma op zaterdag 12 januari een Cross Media Café organiseren over muziek en media.

In drie sessies kijken we naar de toekomst van radio (social, visual en nieuwe platformen), YouTube successen en storytelling in videoclips. Onder leiding van Monique van Dusseldorp gaan we in gesprek met professionals uit de muziek en media industrie die tijdens Eurosonic Noorderslag in Groningen zijn.

Inschrijven
Om bij dit Cross Media Café aanwezig te zijn heb je een congreskaartje nodig voor Eurosonic Noorderslag a €310,-. Ze zijn te bestellen via de website van Eurosonic Noorderslag. Mocht je er niet bij kunnen zijn, we doen onze best om de sessies live uit te zenden op onze website en publiceren deze opnames in ieder geval later op vimeo (hier vind je overigens al video’s van al onze andere cafés).

CMC#1 De toekomst van radio
Visual radio, social radio: hoe radio verandert
Tijd: 12.30-13.30 uur

Het radiolandschap is in voortdurende verandering. We kijken, samen met radiomakers, naar verschillende manieren waarop sociale media en radio met elkaar samenwerken en hoe radio televisie wordt, door ‘’visual radio’’ toepassingen. Met:

•  Wilbert Mutsaers, NPO zendermanager van 3FM, Radio 6 Soul & Jazz, KX Radio en FunX
•  Bart Verdult en Ranil Kralendonk, VidiGo, over visual radio
•  Giel Beelen, DJ en presentator, Radio 3FM

CMC#2 Hoe krijg je succes op Youtube
Bereik je fans met video!
Tijd: 14:00-15:00 uur

We leven in een Youtube wereld. En in die wereld heeft elk liedje een videoclip nodig. Hoe maak je een clip die iedereen steeds maar weer wil zien? Waar haal je het geld vandaan om de clip te maken? En hoe verdien je geld? Een sessie vol tips en trucs voor online succes.

We leven in een Youtube wereld. En in die wereld heeft elk liedje een videoclip nodig. Hoe maak je een clip die iedereen steeds maar weer wil zien? Waar haal je het geld vandaan om de clip te maken? En hoe verdien je geld? Een sessie vol tips en trucs voor online succes. Met:

•  Bram de Wijs, drummer Only Seven Left en succesvol videoblogger
•  Jelle-Jan Bruinsma, Manager Content Partnerships, YouTube Benelux/Google Netherlands
•  Gijs Kerbosch, 100%Halal, regisseur over crowdsourcing
•  Wilbert Mutsaers en Rogier van der Ploeg, bestuur TAKS Videclipfonds

CMC#3 Videoclip Hitparade
De beste videoclip makers van Nederland aan het woord
Tijd: 15:30-16:30 uur

Wie maken de mooiste clips van Nederland? Hoe pakken ze het aan? Wat maakt een clip goed? Met primeurs als de nieuwe clip voor MC Fit (Top Notch), de verhalen achter ‘Ik neem je mee’, ‘Hedde Drugs Op’ en nog veel meer. Met de volgende videomakers:

•  Job, Joris en Marieke, (Gers Pardoel, Happy Camper)
•  SetVexy (MakeBelieve, Kill Ferelli)
•  Teemong (Fresku, Go Back To The Zoo)
•  Wouter Stoter (I Am Oak, Rob Klerkx)

Bron: iMMovator