Nederland 1 blijft koploper kijkcijfers

De publieke omroepen kwamen in week 35 over de gehele dag gezamenlijk op een gemiddeld marktaandeel van 30,9 procent, een stijging van 1,1 procent ten opzichte van de week ervoor. Nederland 1 blijft hier de aanvoerder met een aandeel van 21,5 procent.

Het meest bekeken programma is de Boer Zoekt Vrouw-seizoensopening op Nederland 1 van zondag 2 september, met 3.729.000 kijkers.

De RTL-zenders stegen licht van 23,9 procent naar een marktaandeel van 24,2 procent. De SBS-zenders daalden met 0,2 procent naar 15,4 procent in week 35. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 35,4 procent, de zenders van RTL Nederland 27,5 en de SBS-zenders 18,8 procent. De gemiddelde kijktijd over de gehele dag in week 35  bedroeg 178 minuten.

Bron: Stichting KijkOnderzoek