RTL Nederland uitgeroepen tot Mediabedrijf van het jaar 2012

RTL Nederland is tijdens het Broadcast Business Event 2012 op 27 juni 2012 verkozen tot “Mediabedrijf van het Jaar 2012”. Bert Habets (CEO RTL Nederland) ontving de prijs uit handen van de Hilversumse burgemeester Pieter Broertjes.

RTL, dat het in de verkiezing opnam tegen BlazHoffski en Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, werd door de jury uitgeroepen tot Mediabedrijf van jaar omdat “Geen zendergroep die zo’n impact had afgelopen seizoen als deze, wat gezien de concurrentie een prestatie van formaat is. Een waar  voorbeeld voor de mediabranche!”

De jury bestond dit jaar uit:
Michel van der Voort, Directeur SPOT
Jeroen te Nuijl, Hoofdredacteur Broadcast Magazine
Ton Verlind, Directeur Ton Verlind Media BV
Nico van Eijk, Hoogleraar Informatierecht, in het bijzonder het Media- en
Telecommunicatierecht, aan de Universiteit van Amsterdam, en Directeur van het Instituut voor Informatierecht (IViR).

De vakjury prees RTL Nederland nog meer:”De successen van RTL Nederland duren maar voort. Elke nieuw TV format is gelijk raak. De advertentie-inkomsten lopen dien ten gevolgen als nooit te voren. Maar naast het  traditionele broadcasten is RTL nu vooral de benchmark als het gaat om diversificatie. Of het nu gaat om het in de markt zetten van BtC producten in
de vorm van telefoon abonnement of het optimaliseren van de distributie-inkomsten, RTL is op Europees niveau vooruitstrevend in het spreiden van haar inkomsten. Zodoende is zij klaar voor de toekomst en minder afhankelijk van inkomsten uit de advertentiemarkt.”

Vorig jaar werd Talpa (John de Mol) verkozen tot Mediabedrijf van het jaar.

Bron: Broadcast Press