RTL 4 blijft leiden, Nederland 1 rukt op

De publieke omroepen behaalden in week 21 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeldmarktaandeel van 31,5 procent. Dit blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.

Nederland is hierin de aanvoerder met een aandeel van 19,1 procent, een stijging van 0,9 procent ten opzichte van de week ervoor. De RTL-zenders stegen in deze week met 0,5 procent naar een marktaandeel van 24,6 procent. De SBS zenders steeg van 15,3 naar 16,7 procent.

In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 35,6 procent, RTL Nederland 27,2 procent en de SBS-zenders 20,7 procent. In de top 3 meest bekeken programma’s: De halve finale (met Joan Franka) van het Eurovisie Songfestival (Nederland 1, 2.099.000 kijkers), de voetbal-oefenwedstrijd Bayern München – Nederland (SBS 6, 1.968.000 kijkers) en Spoorloos (Nederland 1, 1.967.000). De gemiddelde kijktijd over de gehele dag bedroeg 151 minuten.

Bron: Stichting KijkOnderzoek