HERINNERING: Uitnodiging NetwerkBorrel voor Film en tv (NBF) op dinsdag 1 mei: ‘Free Publicity en buzz marketing’

Op dinsdag 1 mei 2012 vindt in SMART Project Space/LAB111 de maandelijkse NetwerkBorrel voor Film en tv (NBF) plaats met het thema ‘Het grote sneeuwbaleffect: free publicity en buzz marketing’. In verband met Koninginnedag zal de NetwerkBorrel in plaats van op de laatste maandag van de maand op dinsdag plaatsvinden.

Sprekers Sander Verdonk (LEV Pictures), Heleen Rouw (Heleen Rouw Communications) en Raymond van der Kaaij (Revolver Media Productions) zullen komen spreken over hoe je sociale media kunt inzetten om je project (gratis) te promoten en een buzz te creëren, maar ook over de vraag of deze nieuwe tactieken wel altijd zo effectief zijn. Hiernaast is er zoals altijd de gelegenheid om op de avond gezamenlijk een hapje te eten en gezellig te borrelen met andere film- en tv-professionals.

Inhoud programma
Tijdens onze eerdere NetwerkBorrels bleek dat het genereren van publiciteit een belangrijke schakel is in promotie op online platforms en crowdfunding. De sociale media bieden iedereen de kans om online reclame te maken, maar hoe kun je deze strategisch inzetten om aandacht te vragen voor je project en jezelf als maker?
In financieel moeilijke tijden en bij low budget producties helpt het om zoveel mogelijk (gratis) publiciteit voor je project en jezelf als maker te genereren. Uit verschillende recente voorbeelden is gebleken dat projecten waar een buzz omheen is gecreëerd veel aandacht krijgen. Op deze manier kan gratis publiciteit zorgen voor een sneeuwbaleffect waardoor je extra sponsors aan kunt trekken of een publiek kunt interesseren, zelfs nog voordat het project voltooid is.
Free publicity en buzz marketing kunnen dus een waardevolle aanvulling zijn om je project een vliegende start te geven en ook om de aandacht voor de vertoning en distributie van je film te vergroten. Maar valt er in de vluchtige online wereld wel iets te zeggen over wat succesvolle tactieken zijn, en hangt een groot deel ook niet af van toeval en geluk?

Sprekers
Raymond van der Kaaij – Van der Kaaij is creative producer voor digitale media, film, documentaire en transmediale projecten bij Revolver Media Productions. Van der Kaaij komt vertellen over hoe de buzz rond het project ‘Human Birdwings’ is gecreëerd dat het project meer dan 8,5 miljoen views opleverde.

Heleen Rouw – Rouw heeft 15 jaar ervaring als marketing communicatie deskundige in de entertainment industrie. In 2000 heeft ze zich als zelfstandige gevestigd en sindsdien werkt ze aan diverse projecten in uiteenlopende disciplines binnen de filmindustrie. Zij zal bespreken wat de nieuwe marketingtechnieken via sociale media toe kunnen voegen aan klassieke strategieën, en of deze nieuwe technieken wel altijd een verbetering zijn.

Sander Verdonk – Verdonk is Executive Producer bij LEV Pictures (producent van onder andere Anton Corbijn, Inside Out en Plan C). Als producer heeft Sander voor Plan C veel opvallende marketingstrategieën gebruikt om het project te promoten. Hij komt vertellen over de gebruikte tactieken, maar ook waar nog ruimte voor verbetering was.

Sander Verdonk kan helaas wegens omstandigheden niet aanwezig zijn.
In plaats daarvan komt Sanne Cousijn van Blackframe iets vertellen over haar ervaring met het gebruik van sociale media en het project De Meisjes van Thijs dat is opgepikt door Comedy Central.

Dinnerdeal
Het restaurant van LAB111 biedt speciaal voor de NBF netwerkborrel een aantrekkelijke en voordelige dinnerdeal aan: voor €17,50 krijg je een voor- en hoofdgerecht inclusief een glas wijn. Aanmelden voor de dinnerdeal kan bij het NBF-kantoor via nbf@nbf.nl of 020-6646588, uiterlijk op vrijdag 24 februari. Het diner wordt om 19:00 geserveerd in het restaurant en kan van te voren worden afgerekend bij de kassa van het restaurant.

Het programma van de avond:
17:30 – 19:00 inloop & borrelen aan de bar
19:00 – 20:00 dinnerdeal (optioneel)
20:00 – 21:30 programma in de kapel: ‘Het grote sneeuwbaleffect: free publicity en buzz marketing’
21:30 – ?         borrelen aan de bar

Wat: NetwerkBorrel voor Film en tv (NBF) – thema ‘Het grote sneeuwbaleffect: free publicity en buzz marketing’
Wanneer
: dinsdag 1 mei 2012
Waar: SMART Project Space, Arie Biemondstraat 111, Amsterdam-West (Google Maps)
Voor wie: alle film- en televisieprofessionals

Aanmelden voor de avond is gewenst en kan bij het NBF-kantoor via nbf@nbf.nl of 020-6646588. Geef bij je aanmelding ook even aan of je gebruik wilt maken van de dinnerdeal.