Marktaandeel publieke omroep 33,8 procent in week 11
In week 11 behaalden de publieke omroepen over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 33,8 procent. RTL Nederland behaalde met haar zenders in deze week een marktaandeel van 27,3 procent en de SBS-zenders 13,7 procent.
In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 37,5 procent, de zenders van RTL Nederland 30,7 procent en de SBS-zenders 16,2 procent. De gemiddelde kijktijd in week 11 over de gehele dag bedroeg 197 minuten.
De publieke zenders wisten in het avondtijdvak een marktaandeel van 37,5 te behalen, RTL Nederland kwam op 30,7 en de SBS-zenders op 16,2 procent. Nederland 1 was met 22,3 procent marktleider in het avondtijdvak, gevolgd door RTL 4 met 18,1 en SBS 6 met 9,2 procent. In week 11 was de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 197 minuten. Het programma met de hoogste kijkcijfers van de week was de uitzending van Studio Sport Eredivisie op zondag met 3.217.000 kijkers.
Bron: Stichting KijkOnderzoek