Filmfestival Rotterdam lanceert campagne 2012

Een trailer, een magazine en drie posters kondigen de komende editie van het International Film Festival Rotterdam aan. Het filmfestival presenteert zich met woorden en beelden die krachtig samenvatten wat vanaf eind januari in Rotterdam te zien en te beleven zal zijn. Het 41e IFFR opent op 25 januari 2012.

Het campagnebeeld van het komende IFFR is bedacht en ontworpen door vaste IFFR-vormgevers 75B uit Rotterdam. Op elk van de drie door hen ontworpen posters staan vijf verschillende woorden afkomstig uit de bekende korte beschrijvingen waarmee het IFFR de festivalfilms aanprijst. Samen vormen de vijftien Engelstalige woorden een prikkelende, nieuwsgierigmakende samenvatting van de festivalbeleving en van de reacties die films bij festivalbezoekers oproepen: van weird, hilarious en sick tot beautiful, erotic and daring. De woorden zijn met Oost-Indische inkt en kroontjespen geschreven op een witte, roze of gele achtergrond.

Het IFFR heeft een magazine uitgebracht met artikelen waarin de belangrijkste festivalonderdelen worden toegelicht. Een deel van de abonnees van de VPRO Gids van week 50 en van het decembernummer van kwartaalblad Hollands Diep krijgen het magazine gratis als bijlage. Het volledige festivalprogramma verschijnt op donderdag 19 januari als bijlage bij de Volkskrant en online op de festivalwebsite.

Bron: Film1