Best bekeken week 39

The Voice, Journaal en Sport zijn de best bekeken programma’s in week 39.

De publieke omroepen behaalden in week 39 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 30,5 procent. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 30,4 procent en de SBS zenders 15,0 procent. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 33,1 procent, de zenders van RTL Nederland 34,7 procent en de SBS zenders 17,2 procent. In week 39 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 168 minuten.

The Voice Of Holland trok ook deze week de meeste kijkers. De tweede aflevering werd vrijdag gezien door 3.514.000 mensen. Het Journaal van gisteren trok 2.486.000 kijkers en naar het voorafgaande Studio Sport Eredivisie keken 2.274.000 mensen. Ook de nummers 4 tot en met 6 van de kijkcijfertop 100 wisten meer dan twee miljoen kijkers aan zich te binden. De Champions League wedstrijd Real Madrid-Ajax werd gezien door 2.120.000 liefhebbers. Spoorloos trok maandag 2.059.000 kijkers en 2.015.000 mensen keken zaterdag naar Ik Hou Van Holland.

Bron: SKO/Broadcast Magazine