Talpa Mediabedrijf van het jaar 2011

Talpa is benoemd tot winnaar van de award Mediabedrijf van het Jaar. Dat is bekendgemaakt op het Omroepcongres.

De jury prijst het productiebedrijf dat het afgelopen jaar explosief gegroeid naar zo’n 400 medewerkers. ‘Op het gebied van bedrijfsresultaat, innovatie en continuïteit is het afgelopen jaar veel gebeurd. De gedeeltelijke overname van SBS, dappere en succesvolle keuzes in productie en de blijvende internationale successen zijn voorbeelden van een turbulent, maar succesvol jaar voor Talpa.’

De jury is van mening dat de resultaten van Talpa te danken zijn aan het goede gevoel voor tijdsgeest van het management. ‘Innovatie en implementatie van nieuwe media hebben mede het succes van programma’s zoals The Voice Of Holland bepaald. Volgens de jury is er dit jaar sprake geweest van een ‘cumulatie van bijzonderheden’.’

De jury bestaat uit:
•    Ton Verlind, directeur Ton Verlind Media
•    Valerie Frissen, senior strateeg TNO
•    Michel van der Voort, directeur SPOT
•    Jeroen te Nuijl, hoofdredacteur Broadcast Magazine

Eerdere winnaars sinds 2010 waren in chronologische volgorde: Cameo Media, Eyeworks, WK Producties, BNN, L1, RVU, Endemol Nederland, de NOS, Omroep MAX en André Rieu Productions B.V.

Bron: Broadcast Press/Broadcast Magazine