UPC nieuwe hoofdsponsor Nederlands Film Festival

Als onderdeel van de sponsorovereenkomst tussen UPC en het Nederlands Film Festival (NFF) biedt UPC content van het Nederlands Film Festival aan op UPC On Demand. UPC adopteert ook een Jury- en Publiekspijs van het Nederlands Online Film Festival (NOFF): de UPC NOFF Fictie- en Publieksprijs. Tevens organiseert UPC, in samenwerking met het NFF, een familiemiddag en een avond voor haar klanten en medewerkers. Tijdens deze gelegenheden wordt een (nieuwe) Nederlandse film vertoond in bijzijn van de makers. Op deze manier wil UPC iets extra’s bieden, waarbij beleving en ontmoeting centraal staan.
 
Anya Pieroen, director Corporate Communications van UPC:
"Film is voor ons een belangrijk medium, omdat het televisiekijken tot een positieve belevenis maakt. Wij willen door onze sponsorbijdrage de kwalitatief betere film steunen en onder de aandacht brengen van een groter publiek. Door het organiseren van filmdagen en het aanbieden van festivalfilms op UPC on Demand (films en series thuis kijken via de Digitale Video Recorder) kunnen onze klanten zowel uit als thuis genieten van goede hoogwaardige films."

UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland ruim 1.900.000 klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 856.000 abonnees voor digitale televisie gekozen (cijfers per 30 september 2010). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de internationale kabel- en mediagroep Liberty Global, Inc.

Het 31ste Nederlands Film Festival vindt plaats van 21 t/m 30 september 2011 in Utrecht.

Bron: persbericht Nederlands Film Festival