TV Lab vanaf najaar wekelijks op televisie
Dit betekent meer ruimte voor experiment op het net, waarbij de kijker een steeds grotere rol moet krijgen. Wat er uitgezonden wordt, zal steeds weer een verrassing zijn en wordt pas op de dag zelf, via het kijkerspanel van Nederland 3, bekend gemaakt. Op de bijeenkomst in Cannes, waar dit jaar voor het eerst tijdens de televisiebeurs een tvformatdag werd georganiseerd, stond de vraag centraal wat de televisiestrategie is van de toekomst. Lips presenteerde daar zijn visie, aan de hand van ervaringen met TV Lab. Dat betekent volgens hem meer risico nemen met programmeren, meer ruimte voor oorspronkelijk denken, onderscheidend zijn en kiezen voor echte interactie en ruimte voor inbreng en participatie met de kijker. ‘Televisie is niet langer eenrichtingsverkeer. Het kijkerspanel van TVLab heeft laten zien dat kijkers graag echt betrokken willen zijn bij de programmering van Nederland 3 en dat hun mening van toegevoegde waarde kan zijn bij de ontwikkeling van de zender en de programmering. De rol van sociale netwerken als bijvoorbeeld Hyves, Facebook, LinkedIn en Twitter wordt daarbij steeds belangrijker.’
Bron: Spreekbuis